Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да използваме максимално климата в жегите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Моя климатик имаше пропуск на фреон от гуменит еО пръстенчета на връзките на тръбите. След смяната на пръстенчетата заредихме климатика сас 700 грама спрей смес от фреон 134а, масло и лепило за дупки. От тогава климатика е много зъл. Прави страхотен студ няма пропуск. Но колкото и да е пълен то си има спецификация колко трябва да е. Остави колата на слънце един ден да се препичаи да се затопли хубаво радиатора от пред и бронята и после тръгни веднага на студен мотор и на пуснат клиамтик. И 2.5 ще усети натоварване. Не може да ме убедиш че с 2.0 не го усесщаш. Малко е и е за малко, но се усеща. После като се охлади радиатора от перката няма грижи. Но докато стане това си е зор. Газа в топлиа радиатор се е разширил докато се свие си е зор на компресора.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
      Така е, като не сте си купили двулитрови ...
      Ами аз и от едно-и-девет литровите нямам оплаквания Даже имам едни съмнения, че твоята двулитрова в градски условия и при нормално каране е доста 'по-спъната' от компресора, отколкото моята малолитражка
      А на рейсърите, които имат нужда и от хлад през жегите, мога да кажа, че ЕКУ-тата автоматично гасят климатика за кратко време при 'изрязване' на колата. Пише го в мануалите
      Ако компресорът е в добро здраве и има достатъчно фреон, няма никакви проблеми да си работи постоянно.
      Това, което е далеч по-важно, е да се проветрява добре купето преди да се пусне климатика, ако се е било нагряло сериозно преди това. Температурата на охладения въздух на изхода на топлообменника в купето е почти постоянна и е около 10 и по-малко градуса, без значение какви градуса са били зададени от таблото. Достигането на желаната температура става в последствие, но след топлообменника. Температурните натоварвания на този топлообменник, когато тръгне да охлажда въздух с температура от около 50-60 градуса са доста сериозни и може лесно да даде фира. Затова е добре да се проветри добре купето преди да се пуска климатичето
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
        ....Има само пълнене вади се целия фреон и се вкарва масло и се зарежда на ново ...
        Точно това имам предвид. Идеята ми беше, че тази операция, се прави всяка година - като профилактика!

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
          Ами аз и от едно-и-девет литровите нямам оплаквания Даже имам едни съмнения, че твоята двулитрова в градски условия и при нормално каране е доста 'по-спъната' от компресора, отколкото моята малолитражка
          ...
          Едва ли е "по-спъната" ... Може би купето ми е по-тежко

          Comment


          • #20
            Черна кола да караш лятото е просто убийство......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              А на рейсърите, които имат нужда и от хлад през жегите, мога да кажа, че ЕКУ-тата автоматично гасят климатика за кратко време при 'изрязване' на колата. Пише го в мануалите
              Това за кои двигатели важи или e за всички? Че аз не съм го забелязал май на моята, но ще се ослушвам.
              Last edited by DerMeister; d.m.y г., 11:31.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                Това за кои двигатели важи или в за всики? Че аз не съм го забелязал май на моята, но ще се ослушвам.
                ами щом и на 155 в мануала пише че при нужда от сила, еку-то изключва компресора, трябва и на следващите коли да го има, но и аз май не съм го пробвал!
                Хубави са новите климатични системи в колите които работят на доста по-ниско налягане и не са такъв тормоз за мотора. Отделно че като го пуснеш направо веднага започва да вкарва студ!


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                  Едва ли е "по-спъната" ... Може би купето ми е по-тежко
                  Едва ли е по-тежко По-скоро не ти достига мощност при оборотите, в които се кара обичайно в градски условия
                  Може за някои това да са шокиращи разкрития, но като цяло двигателят с по-голям въртящ момент, при едни и същи обороти , разполагат с повечко мощност Понеже и бензините, и дизелите тръгват да се развъртат от почти равни обороти на празен ход, то мощността дори и при двулитровите бензинки идва по-късно, отколкото при слабичките жтд-та Това най-добре се усеща при градско каране.
                  Та в обобщение, дизелът в градски условия разполага с повече мощност, но за сметка на това пък харчи доста по-малко и климатикът почти не влияе на разхода
                  Last edited by trustworthy; d.m.y г., 11:42.
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #24
                    Важи за повечето дизели изключването.

                    Аз лично на напечена кола пускам климатика, отварям прозорец и забранявам да затваря външния въздух. Както каза колегата по-горе - тогава въздуха в колата е 60 и нагоре градуса (измервал съм до 70 почти от духалките) и за изпарителя е доста трудно да охлажда тогава (щото климатроника гони температура на продухване от 5-10 градуса). А навън е не повече от 35-40. След като проветри добре, си я оставям на авто и да си прави каквото иска.

                    Колкото за 'спъването' от компресора на климатика- на всяка бензинова кола ще се усеща повече, отколкото на дизела; имаше нещо там за външни товарни характеристики на двата вида мотори
                    Last edited by didod; d.m.y г., 11:37.
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #25
                      Алфата ми е първата кола с климатик. За това като си я взел се разрових и попрочетох това-онова за автоклиматиците и тяхната употреба, за да няма после непредвидени разходи.
                      Когато се качвате в колата и температурата в купето е висока се отварят прозорците за да се проветри спарения въздух. При запалване и потегляне не се пуска климатика веднага а се изчаква двигателя да поработи. Преди пускането на климатика се включява духалката да избута топлия и застоял въздух по тръбите на таблото, чак тогава се вдигат прозорците. След всичко това най-накрая се пуска климатика на температура не по-ниска от 7-8 градуса от външната.
                      При спиране се прави всичко в обратен ред. Спира се климатика, оставят се духалката да поработи толкова, че да ограничи конденза в трабите на таблото, оттам и появата на плесен и мухал (лошата миризма!) на отворени прозорци. Това се прави няколко мин. преди да се пристигне на крайната точка.
                      По този начин като се слезне отколата не се получава топлинен удар за тялото и то не реагира с обилно изпотяване.
                      Това е оптималния начин на ползане на автомобилен климатик, но имам набюдение че 95% от хората не го спазват целия.
                      Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение


                        Едва ли е по-тежко По-скоро не ти достига мощност при оборотите, в които се кара обичайно в градски условия
                        Може за някои това да са шокиращи разкрития, но като цяло двигателят с по-голям въртящ момент, при едни и същи обороти , разполагат с повечко мощност Понеже и бензините, и дизелите тръгват да се развъртат от почти равни обороти на празен ход, то мощността дори и при двулитровите бензинки идва по-късно, отколкото при слабичките жтд-та Това най-добре се усеща при градско каране.
                        Та в обобщение, дизелът в градски условия разполага с повече мощност, но за сметка на това пък харчи доста по-малко и климатикът почти не влияе на разхода
                        Мисля, че се опитваш да изместиш (оспамиш )темата, но като дойде време за климатици, движението във Варна е такова, че нито въртящ момент, нито мощност ти трябва в тези задръствания...
                        Освен това, разхода на малолитражния дизел се доближава до многолитражния бензин, пък и като нафтицата е по-скъпа - така, че това не е много за хвалба

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                          Освен това, разхода на малолитражния дизел се доближава до многолитражния бензин, пък и като нафтицата е по-скъпа - така, че това не е много за хвалба
                          С тази разлика, че малолитражният бензин с климатик трябва да слизаш да го буташ по светофарите, за да тръгне, но нека не оспамваме темата наистина
                          _______
                          146 JTD - ex
                          Renault Megane II 1.5 dci - ex

                          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Lqnkata Покажи съобщение
                            Алфата ми е първата кола с климатик. За това като си я взел се разрових и попрочетох това-онова за автоклиматиците и тяхната употреба, за да няма после непредвидени разходи.
                            Когато се качвате в колата и температурата в купето е висока се отварят прозорците за да се проветри спарения въздух. При запалване и потегляне не се пуска климатика веднага а се изчаква двигателя да поработи. Преди пускането на климатика се включява духалката да избута топлия и застоял въздух по тръбите на таблото, чак тогава се вдигат прозорците. След всичко това най-накрая се пуска климатика на температура не по-ниска от 7-8 градуса от външната.
                            При спиране се прави всичко в обратен ред. Спира се климатика, оставят се духалката да поработи толкова, че да ограничи конденза в трабите на таблото, оттам и появата на плесен и мухал (лошата миризма!) на отворени прозорци. Това се прави няколко мин. преди да се пристигне на крайната точка.
                            По този начин като се слезне отколата не се получава топлинен удар за тялото и то не реагира с обилно изпотяване.
                            Това е оптималния начин на ползане на автомобилен климатик, но имам набюдение че 95% от хората не го спазват целия.
                            Ето това е най-вярното използване на климатика... А пак относно за градски условия аз лично не усещам разлика в ускорението с пуснат и изключен климатик...
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                              С тази разлика, че малолитражният бензин с климатик трябва да слизаш да го буташ по светофарите, за да тръгне, но нека не оспамваме темата наистина
                              И за да се върна в темата само ще кажа, че в момента на включване на компресора, само се чува реленцето. Цяло лято си карам на включен климатик, всъщност не го изключвам. Не съм усетил да ми се е вдигнал разхода. Кефа е голям!

                              Comment


                              • #30
                                А някой играл ли си е да мери температури? Вън, вътре, колко градуса духа и т.н.?
                                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                                Lancia Kappa JTD '98 -

                                Comment

                                Working...
                                X